RASAILAH KEHEBATAN LUAR BIASA!!!






E-PITRA,JUS CAMPURAN KULIT BUAH MANGGIS DAN BUAH NAGA

Pengenalan
Jus buah e-Pitra merupakan jus minuman pelbagai buah dimana buah naga dan buah manggis menjadi ramuan utamanya dan merupakan produk 100% buatan Malaysia. Dengan taurine dan xanthone sebagai bahan
aktif, e-Pitra sangat berkesan bukan sahaja sebagai antioksidan yang hebat, malah ianya juga sangat berkesan untuk meningkatkan tenaga badan. Selain dari khasiatnya yang hebat, e-Pitra merupakan jus buah yang sangat lazat dan menyeronokkan!

Buah Naga
Buah ini terkenal dengan nama PITAYA atau nama saintifiknya Hylocereus Undatus, tetapi di Malaysia ianya terkenal dengan panggilan ringkas Buah Naga. Berasal dari negara-negara Amerika Selatan, pokoknya tergolong seb
agai spesis kaktus dimana ianya juga dinamakan sebagai Pemekar Malam kerana bunganya yang hanya mekar di waktu malam. Dengan taurine sebagai bahan aktif, buah naga terkenal juga sebagai penggalak tenaga ataupun ‘energy booster’ semulajadi. Terkenal juga dangan fungsi anti-oksida yang kuat, buah naga juga sangat baik untuk mereka yang mempunyai masalah kencing manis kerana ianya berkebolehan untuk mengawal tahap gula dalam sistem tubuh manusia.

Kebaikkan Buah Naga

1. Energy Booster’ Semulajadi
Dengan taurine sebagai bahan aktif, buah naga terkenal juga sebagai penggalak tenaga ataupun ‘energy booster’ sem
ulajadi. Taurine adalah bahan aktif utama yang terkandung dalam minuman tenaga terkenal Red Bull.

2. Kandungan Serat Yang Tinggi
Seperti kebanyakkan buah-buahan yang lain, Buah Naga mangandungi kandungan faiber atau serat yang tinggi dengan hampir 1g serat untuk setiap hidangan 100g. Apabila anda mengambil pemakanan sihat yang kaya denagn serat seperti bijiran, sayur-sayuran, buah-buahan, anda akan mendapat semua serat yang diperlukan. Ini juga bermakna anda akan merendahkan risiko dari kencing manis, penyakit jantung, dan sembelit.

3. Kolesterol Rendah

Anda tidak perlu risau tentang kolesterol kerana buah naga adalah rendah kolesterol dan tidak mangandungi kolesterol tidak baik yang berkemampuan menghasilkan lemak.

4. Kaya Dengan Vitamin C

Buah Naga merupakan sumber vitamin C yang hebat dimana 50% dari keperluan vitamin C harian tubuh manusia boleh didapati darinya.

5. Antioksida
Buah Naga merupakan sumber antioksida semulajadi yang membantu untuk melindungi dari bahaya radikal bebas yang boleh menyebabkan kanser dan masalah kesihatan yang tidak diingini.

6. Lemak

Buah Naga mengandungi sejumlah kecil lemak kerana jumlah bijiknya yang banyak. Seperti kebanyakkan bijik dan kekacang yan lain, ianya mengandungi lemak serta protin yang tinggi manakala isi buahnya pula 100% bebas dari protin dan lemak. Walaubagaimanapun, lemak yang terkandung dalam buah naga adalah lemak jenis ‘mono-unsaturated’ atau lemak tidak tepu. Oleh itu, ianya mampu diporoses dan tidak mendatangkan kesan buruk seperti lemak ‘trans-fat’ yang terdapat didalam kebanyakkan junk food dan makanan proses.


Buah Manggis
Buah manggis adalah sejenis buahan tropika
yang turut dikenali sebagai Ratu Buah selain dari nama saintifiknya Garcinia Mangostana. Khasiat yang terkandung dalam buah ini ialah bahan aktif Xanthone, iaitu anti-oksida terbaik yang mampu memberikan kesan positif terhadap keseluruhan sistem tubuh badan, melindungi dari kerosakan radikal bebas. Xanthone merupakan anti-oksida yang terbaik pernah ditemui dan ujian makmal menunjukkan ianya mampu mengatasi vitamin E yang selama ini dianggap anti-oksida yang terbaik. Selain xanthone, buah manggis juga didapati mempunyai bahan biologi lain yang berfaedah untuk anti-bakteria, anti-tumor, dan anti-fungal yang cukup hebat. Daripada 200 jenis xanthone yang wujud, 40 darinya terkandung dalam buah manggis.


Xanthone – Anti-oksida Terbaik!

Xanthone ialah satu bahan kimia aktif yang boleh ditemui dalam kulit luar dan isi manggis. Secara kimia, xanthone merupakan polifenol. Struktur molekulnya yang sangat stabil membuat bentuknya kekal dan tidak termusnah apabila dipanaskan. Daripada lebih 200 jenis Xanthone yang diketahui, lebih 40 jenis boleh ditemui daripada manggis. Tiada tumbuhan lain yang diketahui mempunyai kandungan Xanthone setinggi manggis.

Xanthone juga mempunyai beberapa sifat anti-oksida yang sangat kuat. Dalam badan manusia terdapat satu proses berbahaya yang berlaku secara berterusan. Proses ini dipanggil pengoksidaan, proses yang serupa dengan proses karat y
ang menghakis besi. Namun begitu, pengoksidaan adalah proses yang tidak dapat kita elakkan kerana ia berlaku kerana keperluan tubuh untuk proses metabolisme. Proses pengoksidaaan juga seringkali dikenali sebagai proses penuaan.

Disinilah Xanthone boleh memainkan peranannya untuk melindungi kita. Bertindak sebagai anti – oksidan Xanthone, mampu melindungi kita dengan menyerap serangan daripada radikal bebas, dan dengan itu mengurangkan kerosakan sel. Xanthone merupakan bahan yang amat berkesan dan sangat mudah diadapati secara biologi dikalangan anti-oksidan . Ujian makmal yang telah dibuat turut menunjukkan xanthone manggis mampu mengatas
i Vitamain E dalam kemampuan bahan anti-oksidannya, yang sebelum ini dikenali sebagai anti-oksida terbaik di dunia!


e-Pitra – Unik dan Bertenaga!

Air yang bersentuh dengan batu Ener-G Rafa sangat bagus untuk kesihatan anda. Batu Ener-G RAFA mengubah kesemua struktur molekul air dan boleh juga dilakukan untuk semua jenis cecair.

Air yang bertenaga berkemampuan untuk membawa nutiren bertenaga ke sel-sel dan secara efisien membuang toksik yang berlebihan dengan lengkap.
Ianya mempunyai struktur yang sama dengan air yang diserap kedalam sel, dimana ini meningkatkan kemampuan membawa nutrien ke sel-sel serta membuang keluar toksik yang tidak diingini.

Cara proses yang unik telah membuatkan e-Pitra sebagai air bertenaga. Ini berlaku apabila jus buah e-Pitra disalurkan melalui beberapa lapisan batu
Ener-G Rafa dalam proses pengilangannya, yang terbukti mampu untuk mempengaruhi struktur molekul cecair. Kesan proses ini adalah amat unik dan mengagumkan! Jus e-Pitra adalah minuman yang kaya dengan TENAGA!


Khasiat Jus

Mengawal kencing manis
Darah tinggi
Jantung/saluran darah
Gout/arthritis/sakit sendi

Melancar oksigen darah.
Migrain/sakit kepala
Masalah Saraf dan otot.
Gastrik / ulser.
Menurunkan kadar kolestrol
Asma / masalah paru-paru.
Alahan kulit – ekzema
Jangkitan virus
Menguatkan buah pinggang
Senggugut dan lancarkan darah haid
.

0 Response to "RASAILAH KEHEBATAN LUAR BIASA!!!"

Post a Comment